معرفی طرح مکتب خانه سواد فضای مجازی

طرح مکتب خانه سواد فضای مجازی با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون اهمیت گسترش سواد فضای مجازی در اقشار مختلف جامعه، در کانون سواد فضای مجازی مرکز سراج گیلان بعد از ساعت های کار پژوهشی و مطالعتی زیر نظر اساتید برجسته استان به شرح زیر ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی طراحی شد.
محتوای آموزشی این طرح در سه سطح و به سه شیوه برای سه گروه ارائه می گردد.
گروه اول:
دانش آموزان پایه های اول، دوم و سوم
محتوای آموزشی این گروه در قالب یک داستان و به روش عروسک گردانی و نقاله گویی ارائه می گردد.
با توجه به مطالعه تجربیات، مقالات و قوانین کشورهای توسعه یافته در حوزه سواد رسانه ای و فضای مجازی استفاده از ابزارهای رسانه ای مانند گوشی و تبلت باید از رده های سنی بالاتر در دسترس دانش آموزان قرار بگیرد، لذا در داستانی که برای کودکان ارائه می گردد صرفا تلاش شده تا نگاه کودک به ابزارهای رسانه ای چون گوشی و تبلت به عنوان یک نگاه ارزشمند و مثبت تعریف نشود و کودک بیشتر به سمت بازی های حرکتی و تحرک سوق داده شود.
گروه دوم:
دانش آموزان پایه های چهارم، پنجم، ششم
با توجه به شرایط سنی این رده از دانش آموزان و اینکه در بیشتر خانواده ها، تلفن همراه و تبلت در اختیار فرزندان قرار می گیرد، برای این دانش آموزان با روش ایجاد مسئله و کمک به حل آن، ابتدا دانش آموز را با مفهوم «سواد» و اهمیت کسب سواد در هر حوزه ای آشنا نموده و در گام بعدی به او «سواد فضای مجازی» و چگونگی استفاده از مزایا و مواجه با مشکلات و صدمات استفاده بیش از حد از این فضا را آموزش می دهیم. قابل ذکر است که در این دوره آموزشی نام هیچ یک از نرم افزار ها و شبکه های اجتماعی برای دانش آموزان گفته نمی شود.
گروه سوم:
مربیان، کادر آموزشی و اولیای دانش آموزان
در این بخش از آموزش برای اولیای دانش آموزان، آموزش هایی از شیوه مواجه صحیح با رفتار های فرزندان در استفاده از فضای مجازی و ابزارهای دیجیتال و مدیریت استفاده از این فضا در خانه و خانواده داده می شود و اساتید پاسخگوی سوالات اولیا خواهند بود.
- لینک دانلود به صورت پارت های 1 گیگابایتی در فایل های ZIP ارائه شده است.
- در صورتی که به هر دلیل موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید به ما اطلاع دهید.
برای مشاهده لینک دانلود لطفا وارد حساب کاربری خود شوید!
وارد شوید/ عضویتپسورد فایل : پسورد ندارد گزارش خرابی لینک
دیدگاهتان را بنویسید